Kontakt Færdselsstyrelsen

Generelle henvendelser

Telefon - 72 21 88 99

Mandag: 9.00 - 14.00
Tirsdag: 9.00 - 14.00
Onsdag: Lukket
Torsdag: 9.00 - 14.00
Fredag: 9.00 - 12.00

Digital Post

info@fstyr.dk


Hvis din henvendelse omhandler en specifik sag eller indeholder personlige oplysninger anbefaler vi, at du skriver til os gennem Digital Post eller Virk.dk (log på herunder).

Kontakt takografkontor

Gå til takografkontorer


Åbningstider for takografkort er anderledes end vores generelle åbningstider.

Hvem besvarer dit opkald?

Færdselsstyrelsens Kundebetjening tager telefonen, når du ringer. Medarbejderne i Kundebetjening kan vejlede og guide dig til informationer på hjemmesiden, men de behandler ikke din sag

Vi får mange opkald, og på visse tidspunkter af dagen og ugen er der rigtig mange, der ringer. Derfor kan du opleve ventetid, selv om vi har mange medarbejdere ved telefonerne. Ventetiden afhænger også af, hvor mange opkald vi får, og hvor længe de enkelte samtaler varer.

Sagsbehandlingstider

Sagsbehandlingstiden vil variere fra sag til sag. Færdselsstyrelsen kan derfor ikke svare på, hvor lang tid behandlingen af netop din sag vil tage, da alle sager i Færdselsstyrelsen behandles individuelt ud fra den konkrete situation.

Vi vil i stedet for derfor opfordre dig til at holde øje med Digital Post.

Du kan holde dig orienteret om de aktuelle, estimerede sagsbehandlingstider for kørekortområdet her:

Gå til sagsbehandlingstider for kørekort

Sådan læser du din Digitale Post

Når offentlige myndigheder sender Digital Post til dig, er det dit ansvar at huske at tjekke din Digitale Post. Du kan få besked i din almindelig e-mail-postkasse eller via SMS, når der er ny Digital Post til dig.

Du læser din Digitale Post fra det offentlige enten på borger.dk eller virk.dk, alt efter om du er borger eller en virksomhed. Begge modtagertyper kan også læse Digital Post på e-boks.dk. Log ind med enten dit private MitID eller dit medarbejder MitID.

Oplever du problemer med digital post? Her kan du søge hjælp

Vi benytter os af digital kommunikation og digitale blanketter gennem Statens aftaler, som håndteres af 3. part. Oplever du fejl og tekniske problemer med fx eBoks, er det ikke systemer, som Færdselsstyrelsen har adgang til eller mulighed for at yde support på. I stedet beder vi dig rette henvendelse direkte til udbyderne herunder: