Dine rettigheder som taxikunde

Salg af taxikørsel skal ske via et kørselskontor, som skal leve op til en række krav, herunder prisfastsættelse og behandling af klager. Dette sker bl.a. af hensyn til trafiksikkerheden og forbrugersikkerheden.

Klagemuligheder

Hvis du vil klage, et det et krav, at du kan oplyse:

  • Datoen for kørslen
  • Begyndelses- og afslutningstidspunktet for kørslen.

Din klage skal sendes til det kørselskontor, hvor du har bestilt den pågældende kørsel.

Kørselskontorerne skal behandle klager fra kunderne og oplyse kunderne om mulighed for at indbringe en klage for et klagenævn.
Kørselskontorerne skal være tilsluttet et uafhængigt klagenævn, som skal behandle klager fra kunderne.

Klagenævn for taxi er under etablering. Indtil klagenævnet er etableret, kan klager om taxikørsel indsendes til klage@taxiklage.dk.