Kontakt Færdselsstyrelsen
Sagsbehandlingstider
Sagsbehandlingstiden vil variere fra sag til sag. Færdselsstyrelsen kan derfor ikke svare på, hvor lang tid behandlingen af netop din sag vil tage, da alle sager i Færdselsstyrelsen behandles individuelt ud fra den konkrete situation. Vi vil i stedet for derfor opfordre dig til at holde øje med din e-Boks.
Som følge af, at vi den 1. oktober 2021 har fået nye opgaver indenfor kørekortområdet, har vi i øjeblikket en længere sagsbehandlingstid på de administrative kørekortsager. De nye opgaver kræver, at vores medarbejdere arbejder i andre sagsbehandlingssystemer, og en del sagsgange skal ændres som følge af overgangen af opgaverne fra politiet til Færdselsstyrelsen. Færdselsstyrelsen arbejder på at få nedbragt sagsbehandlingstiderne hurtigst muligt, og vi sender svar i sagen, når vi har haft mulighed for at sagsbehandle den enkelte sag.
Telefonisk
Dit telefonopkald bliver besvaret af Færdselsstyrelsen Kundebetjening, ikke af de medarbejdere, der behandler din sag. Medarbejderne i Kundebetjening kan vejlede og guide dig til informationer på hjemmesiden. Færdselsstyrelsen får mange opkald, og på visse tidspunkter i løbet af dagen og ugen er der rigtig mange, der ringer. Derfor kan du opleve ventetid, selv om vi har mange medarbejdere ved telefonerne. Ventetiden afhænger også af, hvor mange opkald vi får, og hvor længe de enkelte samtaler varer.
Du kan kontakte Færdselsstyrelsen på telefon 72 21 88 99
Åbningstider
Telefontider:
Mandag: | 9.00 - 14.00 |
Tirsdag: | 9.00 - 14.00 |
Onsdag: | Lukket |
Torsdag: | 9.00 - 14.00 |
Fredag: | 9.00 - 12.00 |
Kontorer og telefoner holder lukket mellem jul og nytår samt øvrige officielle lukkedage i Staten, herunder Grundlovsdag og fredagen efter Kr. Himmelfart.
Skriftlig henvendelse
Digital Post
Det er obligatorisk for alle borgere over 15 år (som har bopæl eller fast adresse i Danmark) samt alle virksomheder at kunne modtage Digital Post fra det offentlige. Ved at benytte Digital Post sikres, at kommunikationen foregår krypteret og at afsenderen er identificeret.
Både borgere og virksomheder kan dog i særlige tilfælde anmode om fritagelse via kommunen og i stedet modtage posten i fysisk form.
Oplever du problemer med digital post? Her kan du søge hjælp
Vi benytter os af digital kommunikation og digitale blanketter gennem Statens aftaler, som håndteres af 3. part. Oplever du fejl og tekniske problemer med fx eBoks, er det ikke systemer, som Færdselsstyrelsen har adgang til eller mulighed for at yde support på. I stedet beder vi dig rette henvendelse direkte til udbyderne herunder:
![]() |
|
Sådan læser du din Digitale Post
Når offentlige myndigheder sender Digital Post til dig, er det dit ansvar at huske at tjekke din Digitale Post. Du kan få besked i din almindelig e-mail-postkasse eller via SMS, når der er ny Digital Post til dig.
Du læser din Digitale Post fra det offentlige enten på borger.dk eller virk.dk, alt efter om du er borger eller en virksomhed. Begge modtagertyper kan også læse Digital Post på e-boks.dk. Log ind med enten dit private NemID/MitID eller dit medarbejder-NemID/MitID.
Send Digital Post til Færdselsstyrelsen
Du kan også skrive til Færdselsstyrelsen via Digital Post. Log ind på din Digital Post på enten Borger.dk eller Virk.dk, vælg ”Skriv ny post” og fremsøg Færdselsstyrelsen.
Styrelsen opfordrer til, at man sender følsomme og fortrolige data, f.eks. en ansøgning med CPR-nummer og andre personlige oplysninger, med Digital Post.
-
Mailadresse til Færdselsstyrelsen
info@fstyr.dk
Presse
Vi kan derfor som udgangspunkt ikke besvare holdningsbaserede spørgsmål.
Kontakt Færdselsstyrelsens pressekonsulent
Telefon: 24458515
E-mail: presse@fstyr.dk
Databeskyttelsesrådgiver
Færdselsstyrelsen er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi modtager om dig, f.eks. i forbindelse med en ansøgning.
Hvis du har spørgsmål til styrelsens behandling af dine personoplysninger, er du altid velkommen til at kontakte styrelsen på nedenstående mailadresse.
Du er også velkommen til at kontakte styrelsens databeskyttelsesrådgiver (DPO), som kan rådgive dig om dine rettigheder i forhold til styrelsens behandling af dine personoplysninger. Du kan kontakte databeskyttelsesrådgiveren via følgende kontaktoplysninger.
-
Databeskyttelsesrådgiver
dpo@fstyr.dk
EAN og CVR
CVR nr.: |
40850031 |
EAN nr.: | 5798000893498 |